مقایسه قیمت خودروهای لوکس ایران با افغانستان | لاکچری‌ها برای افغان‌ها ارزان‌ترند + جدول

در افغانستان قیمت خودرو‌های دیگری مانند آئودی Q۸ نیز فقط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد. سوزوکی سیاز ۷۱۴ میلیون تومان و مزدا cx۳۰ نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.
مقایسه قیمت خودروهای لوکس ایران با افغانستان | لاکچری‌ها برای افغان‌ها ارزان‌ترند + جدول
کد خبر : ۵۲۲۳۷

طبق بررسی‌های انجام شده قیمت خودرو‌های وارداتی در کشور افغانستان به قیمت خودرو در بازار جهانی بسیار نزدیک است. این در حالیست که طبق اخبار منتشر شده طی روز‌های گذشته خودرو‌هایی وارداتی به کشور ایران با قیمت‌های نجومی در بازار آزاد معامله می‌شوند.

اگرچه طرح آزادسازی ورود خودرو‌های خارجی به کشور با هدف ایجاد تعادل در بازار اجرایی شده، اما اینگونه به نظر می‌رسد که دولت در اجرای این طرح موفق عمل نکرده و اکثر این خودرو‌ها با قیمت‌های نجومی در بازار آزاد خرید و فروش و معامله می‌شوند. در این میان، بسیاری از متقاضیان توان خرید این خودرو‌ها را نداشته و صرفا به خرید خودرو‌های دست دوم و یا مدل‌های پایین‌تر با قیمتی ارزان بسنده می‌کنند.

در این بین، قیمت خودرو‌های وارداتی به کشور افغانستان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برای مثال خودروی کیا سونت در افغانستان به پول ایران ۷۱۲ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت میتسوبیشی اوتلندر جدید هم فقط ۱.۴ میلیارد تومان است و محصول لوکسی مانند ولوو xc ۴۰ حدود ۲.۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

در افغانستان قیمت خودرو‌های دیگری مانند آئودی Q۸ نیز فقط به ۵ میلیارد تومان می‌رسد. سوزوکی سیاز ۷۱۴ میلیون تومان و مزدا cx۳۰ نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. قیمت تویوتا پریوس نیز در افغانستان ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون است.

مقایسه قیمت خودروهای لوکس ایران با افغانستان | لاکچری‌ها برای افغان‌ها ارزان‌ترند

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر